Malaysia Hari Ini

by 06:01 0 comments
Assalamualaikum.

Jumaat. Sayyidul Ayyam. pakai jubah.
Hari ni ekceli shooting MHI kat klinik, orangnya kat sebelah, tapi tak pergi tengok pun :(

Pastu pergi Recipe of Women 5, banyak sangat yang ustazah mahfuzah share. :) Sukaaaa!
Dia cerita pasal Israa' Mikraj & perkaitan perhambaan kita pada Allah. Sifat hamba itu macam apa sepatutnya?

Hamba kepada Allah mesti ada 3 sifat ini:

  1. Lemah. lemah depan Allah. hanya Allah yang Berkuasa berbuat segala sesuatu. Apa yang kita buat takkan terjadi tanpa perkenan Allah.
  2. Jahil. Jahil tentang semuanya, andai saja Allah tidak memberikan peluang kita mendapatkan ilmu, kita jahil. Kita hanya tahu apa yang kita belajar. itupun tak semua kita master. simple contoh, kita tak tahu orang tu makan apa pagi tadi, orang ni buat apa etc kalau kita tak tanya kan?
  3. Zalim. Aah kita zalim sebab kita buat dosa. kita tak terlepas dari dosa, dan andai bukan kerana rahmat Allah, kita takkan selamat. :')
sifat-sifat ni hanya untuk Allah. bukan untuk sesama hamba. 
banyaaaaaak lagi. Ustazah kata Isra' Mikraj tu hanya dalam satu malam, tapi ulama' boleh karang dan tafsir sampai kitab tebal! wah. so many to learnnnn~ 

Pastu pergi siapkan printing poster dengan Ayong. jumpa adik-adik asasi dalam bilik pejabat, dan sangat suka melayan mereka sebab I was like them in 2010. Ah, pantasnya masa! Baik je semua adik-adik :)

Malam ni supposed ada 3 acara yang boleh saya join. Dah plan untuk pergi. Bila pening, last2 semua tak pergi. Banyak benda nak kena fikir huhu.

*take home message, if you plan to fail, you plan to fail! 

anizhdh

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment