Boosting Semangat!

by 04:49 0 comments

Yeah! Sedang mengumpul serpihan-serpihan semangat untuk belajar.

Saya bukan jenis yang rajin. Tapi saya kagum dengan orang yang rajin sebab diorang boleh jadi rajin dan saya tak boleh jadi macam tu. Saya pemalas bab study dan itu sangat lah mengecewakan. huhu

kerana sikap malas itu tak bagus. Malas tandanya lemah iman. 
Tak ape, slow-slow. I need to refresh. Always tajdid niat. ALWAYS.

Ada orang putus asa nak belajar, maybe ada sebab or masalah tertentu. Let me boost ur semangat!
If it can help hehe ;)

We need to finish what we have started. So kalau awak dah ada dalam bidang tu, awak kena habiskan. Sebab di situlah rezeki awak. Di situ tempat awak. Where you should be, cause Allah put you there.
Bukan saja-saja. Ada sebab dan hikmah.
Bila rasa down, berbaliklah pada Allah. Percaya pada Dia.

Belajar ni fardu kifayah. tapi bila kita dah start, jadi fardu ain. kak naqibah saya kata. macam kalau kita tinggalkan bidang yang kita amik tu, kita tinggalkan kekosongan itu untuk siapa? sepatutnya, kuota adalah 90 tapi jadi 89 sebab kita. salah kita tu.

Jangan hancurkan amanah Allah. dan orang kesayangan kita. 

Akak kenalan saya, dia hebat dalam pelajaran. Dia berjaya sebab dia fikir nak bantu mak & ayah je. 
kak naqibah pulak jenis yang tak tidur malam kalau test.
housemate saya plak jenis yang mengadap buku 24 jam.
kira ramailah kawan-kawan saya yang jenis mengadap buku je. sampai tinggalkan meja study hanya untuk makan dan solat. HEBAT. saya cemburu. 

saya. 
sedih.
nak.
jadi.
rajin.
tapi.
tak.
jadi.

:P

anizhdh

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment