Di mana?

by 22:06 0 comments

Assalamualaikum wbt. 

Segala puji bagi Tuhan sekalian alam, Allah SWT.
Baru sahaja selesai khatam Quran dalam usrah terakhir dengan usrahmates tadi, bertukar hadiah, juga ada makan-makan last <3. Kami akhiri khatam tu dengan surah al-fatihah dan 5 ayat pertama surah al-baqarah. kenapa? supaya kita takkan berhenti untuk berusaha khatam Quran lagi. :)

Dan ada azam untuk khatamkan 30 juzuk dalam Ramadhan ni. tapi kalau boleh, jaga fasohah, tajwid dan makhraj huruf. Juga baca makna, kita bukan nak baca je Quran, tapi kita nak dengan isi Quran jugak :P

Kalau kita nak tahu kita di tahap mana pada pandangan Allah, kita belek hati kita, kita letak Allah SWT di peringkat mana? Jaga Allah, Allah akan jaga kita. :')

Ya Allah, jadikanlah kami orang-orang yang mencintaimu lebih daripada segalanya..
Macam tu jugak, kalau kita jarang selawat pada Nabi, agak-agak Nabi akan kenal tak kita?
Saya pernah tengok video Habib al-Jofri, dia kata kita kan dituntut perbanyakkan selawat pada Nabi? berapa kali perbanyakkan tu? dia kata at least 300x sehari taw! tilik lah kita selawat berapa kali. huhu

Dah nak final, berapa hari je lagi. Doakan kami semuaaaaa!

#Jerebu dah sampai puncak alam~ tc.

anizhdh

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment